8 Eylül 2015 Salı

Kore'de Nasıl Ünlü Olunur?



     Nasıl idol olunur? Koreli olmasam da idol olabilir miyim? Koreliler kadar rağbet görür müyüm? Bu soruların tüm cevapları burada!

     Şüphesiz ki ünlü olmak en çok özenilen şeylerden biri. Ben de özenenler sürüsünün başını çekiyorum! Şimdi size G-Drago'nun, Rain'in geçtiği yolları anlatacağım... Hadi başlayalım!


     Bilindiği üzere Kore'de dört büyük şirket var; SM, YG, JYP ve Cube. Bu şirketlerin çoğunun hatırı sayılır. ''Ee, ne işime yarayacak?'' diyorsunuz muhtemelen. Bu üç şirket her sene bünyesine alacakları çaylaklar için Amerika ve Kore'de seçmeler düzenliyor. Seçmelerden geçenler yıllarca sürecek olan eğitim trafiğine ilk adımlarını atıyor. Şan, spor, enstrüman, dans hatta yabancı dil dersleri bile alıyorlar.

   Ücretsiz ders al, üstüne ünlü ol! Oh ne kolay... Aslında hiç de öyle değil.

   G-Dragon'un çıkış yapmadan önce çok çalışmaktan ses telleri kısılmıştı.
   Rain, dans ederken detone olmamak için koşu bandına çıkıp koşarken şarkı söylüyordu.
   T.O.P seçmeleri geçmek için yirmi kilo verdi.
 
   Yani siz de karşılıksız bir şekilde ünlü olmuyorsunuz, maddi olmasa da manevi olarak kendinizden bir şeyler kaybediyorsunuz.



     Fakat ben koreli değilim, yine de K-Pop sektörüne dahil olabilir miyim? Evet...

     Busker Busker grubunun bateristi Brad, Koreli değil. Ama grup olarak gayet başarılar ve her hangi bir şekilde hayranlar tarafından dışlanmıyor.

     Yani eğer yetenekliyseniz ve her hangi bir şirketin elemelerine katılırsanız, Koreli olmasanız bile seçilebilirsiniz. Fakat cidden yetenekli olmalısınız. Yoksa seçilmek için bir şansınız olmaz.


     Diyelim ki seçildiniz, o zaman zorlu bir dönem sizi bekliyor olacak. Mükemmelin de mükemmeli olmalısınız. İdol olmak sınırları zorlamaktır, değil mi? Topuklu ayakkabıların üstünde kusursuz dans etmeyi, yüzünüzdeki makyaj tabakasıyla yaşamayı, başkalarını eğlendirebilmek için bir şeyleri gözden çıkarmayı öğrenmeye başlayacaksınız.

     Yıllardır çalışmanıza rağmen debut öncesi gruptan çıkarılabilir veya daha yeni çaylaklığa başlamışken çok yetenekli olduğunuz için debut yapacak ya da yapmış olan bir gruba dahil edilebilirsiniz. Sizin görevinizse K-Pop dünyasında hayatta kalmak...

     Şanslıysanız dünyaca tanınır, moda ikonu haline gelirsiniz, değilseniz bir kaç yıla kaybolur gidersiniz...

     Nasıl ünlü olunduğunu anlattığıma göre benden bu kadar! Görüşürüz!!

 

65 yorum:

  1. çok güzel anlatmışsın :)

    YanıtlaSil
  2. Oyunculuk hakkında da biraz bilgi verebilir misin?

    YanıtlaSil
  3. Kore'de Yüksek Lisans yapmak istiyorum umarım dil sınavlarından iyi puan alabilirim. ne zaman gidebilirim belli de değil. Kore'de güzellik standartlarına göre olmam dikkat çeker mi? modellik ya da oyunculuk için yeteneğim olup olmadığını da bilmiyorum ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takip ettiğim Kore'de yaşayan yabancıların çoğu modellik yapıyor, eğer gerekli bağlantıları sağlarsan neden olmasın ki? :) Yabancılar bu konuda şanslı oluyor...

      Sil
  4. Kore'de Yüksek Lisans yapmak istiyorum umarım dil sınavlarından iyi puan alabilirim. ne zaman gidebilirim belli de değil. Kore'de güzellik standartlarına göre olmam dikkat çeker mi? modellik ya da oyunculuk için yeteneğim olup olmadığını da bilmiyorum ki.

    YanıtlaSil
  5. bişey sormak istiyorum yaş sınırı varmı mesela 20-21 gibi gittin mesela şirket seçmelerine

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aile izni olduğu sürece yaş sınırı yok ama sanırım belli bir yaşı geçtikten sonra yaş sınırı oluyor

      Sil
    2. Aslında, 15 yaş sınırı var. Tabii bazı şirketlerde

      Sil
    3. 15 yaş sınırı derken? 15 yaşın üstündekiler mi katılabiliyor seçmelere?

      Sil
    4. hayır 11 ila 22 yaş arasını alıyolar diye biliyorum

      Sil
  6. Meraba acaba secme lerde ne yaptiriyorlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmem, araştırmak lazım:)

      Sil
    2. Vokal rap dans vb bir tanesini seçerek yapıyorsun

      Sil
  7. Meraba acaba secme lerde ne yaptiriyorlar

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel anlatmışsın dışarıdan kolay görünsede epey zor bir iş inşallah bi kaç sene sonra seçemelere katılmak çok isterim.😻😻😻😻

    YanıtlaSil
  9. Aile izni olmadan izin verilmiyo mu yani. eğerki öyleyse ben idol olamam çünkü ailem böyle şeylere karşı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen ailem dansçı olmamı istemiyor. Ama 15 yaş sınırı var. 15 yaşın yukarısındaysan aile iznine gerek yoK. Ama bende ki sıkıntı seçmelere girebilmem için Kore'ye gitmem lazım ve bu biraz imkansıza kaçıyor. Ama internettende yapılabileceğini duydum. Hangi şirkete gitmek istiyorsan onun e mail hesabını bulman lazım. Sonra kendine de Yen'i bir e mail hesabı alıcaksın. Ve çektiğin dans ve ses videolarını , ve de fotoğraf istiyorlar(o fotoğraf nasıl çekiliyor felan bilmiyorum maalesef) onları bir dosyanın içine koyup gönderiyorsun. Sonra ise Kore'de ki şirketler senle görüntülü konuşma yapıyorlar. Telafuzuna bakıyorlar. Stanp ya da Skype sen oluyor görüntülü arama. Eğer seni kabul ederlerse seni Kore'ye çağırıyorlar. Ama uçak masrafları kalacak yerlerin parasını maalesef karşılamıyorlar. Ama eğer seni çok istiyorlarsa parayı karşılıyorlar. Zaten Güney Kore'ye de gittin mi stajyerliğini yapmaya başlıyorsun.

      Sil
    2. Aynen öyle umarım basarabiliriz.Bende cok istiyorum fakat cevrenin tepkisinden korkuyorum.Sıkı bir sekilde konusarak ikna etmeye calisacagim..

      Sil
    3. Mutlaka dışlayanlar olur yani bi de şirketlere kalmış bir durum bu bi kesinlik de yok ve yetenek çok önemli yatıp hayal kurucağınıza gidin şan dans jimnastik gibi kurslara! Gahshjgahs 😂

      Sil
  10. Peki idol-olmak için illana universiteyi şarkici bolumu olarakmi okumamamiz gerekiyo lutfen cevaplarsan sevinirim

    YanıtlaSil
  11. Ben şansimi denemek istiyorum fakat sizin bilginize guvendigim için bir şey soracagim.ben romanyaliyim ve birkaç yildir turkiyede yasiyorum.online seçmelere katilmak istiyorum fakat seçildikten sonra başka bir yarisma veya eleme olacak mi bilmiyorum bana yardimci olabilir misiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şöyle ki online seçmelerini geçtikten sonra senden makyajsız ve yüzünün sağını solunu önünü her hangi bir kararma veya ışık vurulmuş olmaksızın bir kaç öz çekimler istiyorlar sen bunları şirketin e mailine gönderdikten sobra sana dönüş yapmalarını bekliyorsun ve bu uzun sürebilir eğer geri dönüş yaparlarsa onlarla iletişine geçim online üzerinden konuşuyorsunuz yani gerhangi bir arama olmuyor eğer korecen o kadar iyi değilse ingilizce de iletişime geçebilme olanağı sağlıyorlar ve size kore gelip burada seçmelere katılmaya davet ediyorlar eğer koredeki seçmelere katılıp kendini o izledikleri videolardaki gibi olduğunu kanıtlarsan şirkete stajyer olarak giriş yapıyorsun ama malesefki artık ülkene dönemezsin çünkü stajyersin taa ki şirketten ayrılana kadar... bu arada eğer şirketten debuttunu yaparsan ilerde kazanacağın paraları onlara vermek zorundasın bunun bedeni ise stajyerken sana yaptıkları masrafların bedelini alıyorlar ama eğer debutunu yapmadan şirketten çıkarsan herhangi bir ücrete tabi tutulmuyorsun bi nevi bedava eğitim görüyorsun... lan çok yazdım parmaklarım kırıldı djsusnsunsusjs sene 2019 ama umarım bakarsın

      Sil
    2. Şirkete bircunu ödedikten sonra kazandığın paralar sana kalıyor ama çok saçma bır şey var ki senin veya senin de içinde bulunduğun gurubun aylık gelirinin %60'ını şirket alıyor geriye kalan %40'ını ise grup için çok çalışan (misal grubun söz yazarı olan diğer üyelere karşın grup için daha fazla iş yapan gruba daha fazla para kazandıran)kişi en fazla alıp iş yapma sırasına göre dağıtılıyor ücretler, çoğu şirkette bu oranlar değişiyor yani gelirin %70'ini de %50'sini de alan şirket var bu aldıkları yüzdeleri grubun klip çekim ücreti grup masrafları ve sona kalan parayıda kendi kârları olarak kullanıyorlar ztn debut yapmadan önce veya stajyer olmadan önce size imzalattıkları sözleşmede hepsi yazılı oluyor itiraz etme hakkınıpz var ama bu pek işe yaramaz hatta debut yapmanızdan bile vazgeçebilirler ama şirket ceosu insaflıysa ve haklı sebebiniz varsa şartları birazcıkda olsun gevşetebilir

      Sil
  12. Korede idoller nasil popular oluyorlar kazandıkları ödül sayılarına goremi

    YanıtlaSil
  13. k pop seçmelrine kaılmak istiyorum ama sesim kötü zaten baştan elendim ama dansım iyi nolcak benim bu halim :\

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sesini geliştirmek için,şan dersi alabilirsin.

      Sil
  14. Şu düşünceni yanlış buldum "koreli değilseniz ve kpop sektörüne dahil olmak istiyorsanız mükemmel yetenekli olmalısınız" aslına bakarsan ortalama yetenekte olup şirkete girip efsane olanlar var her şey çalışmaktan geçer yetenek sadece sana şans katar.Bu yüzden kimse yıkılmasın ve hayallerinden vazgeçmesin elbetteki bir gün bu hayaller gerçekleşicek ne de olsa kurallar yıkılmak,hayaller gerçekleşmek için vardır ^~^

    YanıtlaSil
  15. Seçmelere katılmayı düşünüyorum. Teşekkür ederim çok güzel anlatmışsın

    YanıtlaSil
  16. Peki seçmelere kabul edildiğini de konaklama yerini yada herhangi bir şeyde de yardımcı oluyorlarmi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Stajerken şirketteki yurtta kalıyorsun

      Sil
  17. İlla bacaklarının güzel olması gerekiyor mu çünkü benim bacaklarımda sivilce çıkıyor

    YanıtlaSil
  18. Görüntüli konışucaz diyelim ingilizce yada korece bilmiyorum nasıl olucak

    YanıtlaSil
  19. Görüntüli konışucaz diyelim ingilizce yada korece bilmiyorum nasıl olucak

    YanıtlaSil
  20. Biz Türküz ve bu tür şeyler bizim kültürümüze toplumumuza ters düşer,kabul edin bu böyle.Üzülüyorum,insanların beni yargılamasını istemiyorum.'Gore'ye gitcen napcan' 'İdol olcan napcan''Yav he kesin olursun' türü cümeleleri bolca duyunca insan sinirleniyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yargılamak deneyelim insanlarinda hayali var bazılarını sinirlendirebilir ama sizin gibilerin dedikleri hiç hoş değil kültürlü ters düşeceğini zannetmiyorum ve dediklerini cidden hiç hoş değil biraz olgun olmanızı tavsiye ederim ve hayali olan insanları anlamanızı beni yanlış anlamanızI isteme sadece size değil başkalarına diyorum ve ne demek istediğinizi anlıyorum

      Sil
    2. Bunun gibi düşünceler yüzünden 2 senedir bana ne olmayı istiyorsun dediklerinde kpop idolü olmak istediğimi söyleyemiyorum çünkü annemin ve babamın bu fikrime ters davranacaklarını ve bazı insanların "he kesin olursun", "nasıl Olcan Kore'ye gidemezsin ki" , "sende o yetenek yok" diyip dalga geçmelerinden çok çekiniyorum ve gerçekten istediklerimi kimseye söyleyemiyorum bu gerçekten çok acı verici

      Sil
    3. 5 yıldan fazla süredir hayalim bu . Ben de söyleyemedim . Tepki gösterirler diye ? Ve her şeyi geçtim özgüven problemim var. Biri kendi sosyal medya hesabını verebilir mi ? Konuşmaya ihtiyacım var.

      Sil
    4. Yani bu idol olma konularını konuşmak için

      Sil
    5. insta mı veriyim @zchrtn istediğin zaman yaza bilirsin benimde konuşmaya ihtiyacım var .

      Sil
  21. Ya ben 10 yaşındayim 14 -15 yaşında idol olmak istiyorum sesim güzel dans kursuna gidiyorum annem olabilirsin ama bizi unutma diyor babam ya ne saçma saçma şeyler sen çocuk değilsin sen büyü iyi maaşlı bi meslek sahibi ol diyor ama insan istemeyince yapamıyor ki ben her türlü şartı zor koşulları göz önüne alarak söylüyorum eğer gerçektrn idol olmak isteyen insan olur ve aile baskısı falan dinlemeden isteğine ulaşır diyelim seçildim ama gidemem babam göndermez ama ben inanıyorum ben idol olucam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani inşallah olursun ama belki 14 yaşına geldiğinde böyle dusunmeyebilirsin

      Sil
    2. 14 15 yaşlarında çıkış yapman imkansız gibi birşey eğer şimdi şirkete girsen bile uzun süre stajyerlik yapacaksın çıkışın bi 18 ı bulur

      Sil
  22. Kaç yaşımızda başlamalıyız çalışmalara

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında genç yaşlarda başlayan var zaten stajyerlik uzun sürüyo

      Sil
  23. Normalde koreliler çocukluklarından beri çalışıyorlar o yüzden ne kadar erken o kadar iyi

    YanıtlaSil
  24. ben korede şarkıcı olu cam bilgi verir misin

    YanıtlaSil
  25. Kore'de aktör olmak için de mi şirketlere başvruyoruz?Nasıl oluyo?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet şirkete başvuruyoruz ama online aktörlük seçmeleri var mı bilgim yok

      Sil
  26. İdol olmak pekte kolay değil bir çok yeteneğim Var yapabileceğimede inanıyorum ama korkuyorum ve cok güzel anlatmışşın.umarım başarabilir

    YanıtlaSil
  27. merhaba şimdi diyelim seçmelre girdk ve yetenegimiz çok iyi ama biz türküz diye kabul etmediler napmam lazım seçilmek için

    YanıtlaSil
  28. Bir şey sormak istiyorum biz şimdi idol olmak için ilk ne yapmamız gerek ve gerçekten yetenekli olup olmadığımızı nasıl anlayabiliriz ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yetenekli olup olmadığımı ben ilk önce kendime hedef bir idol( Lisa; jennie ; jungkook ) gibi genelde ençok hareket ve netizenler tarafından beyenilenleri seçtim . sonra onlar ne yapıyosa aynısını yapmaya çalıştım ve kendini hiç çekinmeden sorgula mesela ben biraz dik durdum o eğik durdu veya o kollarını tam döndürdü bense etrafında dolandırdım mesela fancy de nayeon kollarını tam çeviriyor tzuyu etrafında döndürüyor gibi . son olarak kendine bir şarkı seç ve ona uyumlu ne sert ne yumuşak hareketlerle bir dans bulup ezberle . umarım yardımcı olmuştur .

      Sil
  29. Bişi sormak istiyorum yüz tipimizizin illaki korelileremi benzemesi lazım çekik göz tek göz kapağı gibi

    YanıtlaSil
  30. Ben idol olmak istiyorum online dan basvurucam eğer geçersem aileme kore de ki bi okula başvuru yaptım ve kazandım diye yalan uydurcam ve çok calisacam
    Gunde 4 saat kadar dans çalışıyorum

    YanıtlaSil
  31. gerçekten çok güzel anlatmışsın,peki bişey sorabilir miyim?
    peki türk idol seçebilirler mi?Bende bi kaç senedir çalışıyorum ama daha online auditıon a başvurmadım başvursam mı karar vermedim çünkü hiç türk idol yok

    YanıtlaSil
  32. Merhaba bende birşey sormak istiyorum idol olmak için illa ses ve dans mı atmamız lazım yoksa sadece dans atsakta olur mu...birde benim ingilizcem idare eder ama korecem pek fazla yok hatta hiç yok birkaç kelime biliyorum böyle olur mu pekii

    YanıtlaSil
  33. Allah rızası için saçmalamayın nolur hee tamam gittiniz sizi alacaklarını gerçekten inanıyor musunuz kusura bakmayın ama Türk idol diye bişey olmıyacak bunu anlasanız iyi olur 100 lerce kpop grubu çıkış yapıyo sadece ve bunların sadece 100 de 5i başarıya ulaşıyo bırakın kpop kpop gibi kalsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden olamasınlar çalışan istediği her şeyi yapabilir

      Sil